Pozvání do nejnovějšího dílu podcastu SníDANĚ s Šárkou přijala novinářka, bývalá šéfredaktorka ekonomického deníku E15 a zakladatelka nového on-line média Newstream.cz Tereza Zavadilová. S Šárkou probíraly téma Média a daně.
Píšou novináři rádi o daních? Co Terezu osobně na tomto tématu zajímá? Jak vnímá Pandora Papers? Jaké jsou rozdíly mezi českými a zahraničními médii? Jaký je současný mediální svět v Česku? Proč svět médií u nás patří hlavně mužům?
Podcast si můžete poslechnout zde:
Poslouchejte naše podcasty a přihlaste se k odběru našich novinek .
O autorce:
Ing. Šárka Pelikánová
Jednatelka a daňová specialistka Connect Economic Group s.r.o.
Šárka podporuje zvýšení finanční gramotnosti podnikatelů v ČR publikováním odborných článků nejen v médiích a v televizi. Vede naše oblíbené semináře Základy účetnictví a daní pro podnikatele. Ve 22 letech založila CEG a od té doby se věnuje jeho rozvoji. Má za sebou také pracovní zkušenosti z Japonska, kde působila jako analytik v investičním fondu a zároveň tam studovala v rámci MBA programu.
Vést účetnictví, je pro firmy a řadu podnikatelů zákonná povinnost. Pro náš tým odborníků je to ovšem každodenní práce a zároveň koníček. Jsme připraveni pomoci i Vám, ať už jste OSVČ nebo máte svou společnost a zaměstnance. Podívejte se na další informace
a služby, které v rámci vedení účetnictví našim klientům poskytujeme.
Jaké zazněly otázky?
1) Je nějaký rozdíl mezi českými a zahraničními médii?
2) V rámci české mediální scény jste jedna z mála žen, která byla nebo je ve vedoucích rolích. Proč si myslíte, že českým médiím zatím velí a šéfují muži?
3) Jsou daně pro novináře zajímavým tématem? Jaká témata dnes opravdu táhnou? Které daňové téma naposledy zaujalo vás?
4) Nemohu se nezeptat, protože to je v současné chvíli velká mediální kauza. Později možná i trestní kauza. Současný premiér ČR Andrej Babiš byl několik dní před volbami týmem více jak 600 investigativních novinářů z celého světa označen jako jeden z těch, kdo v rámci svých offshore společností prováděl minimálně poněkud nepochopitelné obchody. To, čeho se konkrétně případně dopustil již bude řešit policie. Co ale zajímá mě je, kolik českých novinářů je schopno opravdu vyhodnotit a dál zkoumat, kde například tyto peníze získal, zda je zdanil apod. Máme v ČR novináře, kteří jsou schopni toto vyhodnocovat? Musí novináři v takových kauzách spolupracovat s dalšími odborníky nebo si poradí sami?
5) Kdo jsou lidé, kteří v médiích informují o daňových novinkách? Jakým způsobem ověřují novináři informace, které následně publikují v médiích?
6) Proč jste se rozhodla založit vlastní online médium?
7) Jak hodnotíte celkově dnešní českou mediální scénu?
8) V čem vnímáte největší rozdíl mezi tím být šéfredaktorka, a být redaktorka? Jakou zodpovědnost má přímo šéfredaktor?
9) Jak to jako žena novinářka prožíváte, když jste některými vrcholnými českými politiky označována společně s kolegy za hyeny a blbce?
10) Která média z hlediska sledování běžných zpráv byste dnes doporučila posluchačům sledovat?
21. 10. 2021
Comentários