• Šárka Pelikánová

Podcast SníDANĚ s Šárkou: Nástroje v účtu pro podnikatele

Aktualizováno: 23. 11.

Dnešní epizodu jsme společně s Ing. Petrou Míchkovou, hlavní účetní u nás v CEG, věnovali nástrojům pro podnikatele, které usnadní práci a čas.



Automatizace není věcí daleké budoucnosti. Společně s naší hlavní účetní Ing. Petrou Míchkovou odhalujeme všechny nástroje, které podnikatelům uberou pár starostí. Kde je ovšem hranice toho, co si podnikatel může zařídit sám a kdy by se měl již obrátit na účetní a daňovou firmu? Pojďme se na to podívat a ulehčit si život.


Podcast si můžete poslechnout zde:


Apple: https://bit.ly/apple_snidane_s_sarkou_nastroje_v_uctu_pro_podnikatele


Spotify: https://bit.ly/spotify_snidane_s_sarkou_nastroje_v_uctu_pro_podnikatele


Google: https://bit.ly/google_snidane_s_sarkou_nastroje_v_uctu_pro_podnikatele


YouTube: https://bit.ly/youtube_snidane_s_sarkou_nastroje_v_uctu_pro_podnikatele



Poslouchejte naše podcasty a přihlaste se k odběru našich novinek .


O autorce:


Ing. Šárka Pelikánová


Jednatelka a daňová specialistka Connect Economic Group s.r.o.


Šárka podporuje zvýšení finanční gramotnosti podnikatelů v ČR publikováním odborných článků nejen v médiích a v televizi. Vede naše oblíbené semináře Základy účetnictví a daní pro podnikatele. Ve 22 letech založila CEG a od té doby se věnuje jeho rozvoji. Má za sebou také pracovní zkušenosti z Japonska, kde působila jako analytik v investičním fondu a zároveň tam studovala v rámci MBA programu.


Vést účetnictví, je pro firmy a řadu podnikatelů zákonná povinnost. Pro náš tým odborníků je to ovšem každodenní práce a zároveň koníček. Jsme připraveni pomoci i Vám, ať už jste OSVČ nebo máte svou společnost a zaměstnance. Podívejte se na další informace a služby, které v rámci vedení účetnictví našim klientům poskytujeme.


Jaké zazněly dotazy?


1) Účetnictví je proces. A začíná u klienta. Doklad, faktura, účtenka, výpis z banky musí nějakým způsobem doputovat k účetnímu. Které nástroje byste doporučila podnikatelům používat pro sdílení dat se svými účetními? Co funguje našim klientům?

2) Jaké moderní nástroje dnes využíváme v CEG?

3) Co z toho už by dnes mělo být standardem pro účetní a co by měli podnikatelé od svých dodavatelů účetních služeb požadovat?

4) Kde začíná práce účetního? Co by už neměl dělat podnikatel sám? (narážím třeba na to, jak si někteří klienti vedou ještě nějakou evidenci přijatých a vydaných faktur apod, což je úplně zbytečné…).

5) Jaký první krok by měl udělat podnikatel, který nás teď poslouchá a říká si, že by chtěl taky efektivněji vézt svoje účetnictví?


31. 8. 2022