I Filip Krejčí, vedoucí mzdového týmu u nás v CEG, se otevřel našim otázkám na téma práce v CEG. Podtrhl rovněž pár podnětů ke zlepšení a ukázal svůj pohled na časté otázky našich potenciálních kolegů, které jsme potkali v rámci pohovorů. Pojďme se na vše společně podívat.
Jak byste popsal svou cestu v CEG a co vám během ní nejvíce utkvělo v paměti?
V CEGU jsem od jeho založení, tzn. od listopadu 2012. Zažil jsem na úplném začátku po založení CEGU dobu, kdy CEG byla maličká firma o pár klientech. Po 10 letech má vlastní větší kanceláře, stovky klientů a zaměstnance v hlavním i vedlejším pracovním poměru a také brigádníky, které vzdělává a podporuje v profesním růstu. Nejvíce mi tedy utkvěla v paměti cesta, kterou CEG ušel a čeho všeho se podařilo dosáhnout.
Myslíte si, že firma své zaměstnance podporuje dostatečně?
CEG své zaměstnance určitě dostatečně vzdělává a nabízí jim celou řadu benefitů. Za hlavní benefity mohu jmenovat příspěvek na home office, stravenkový paušál, multisport karta, pružná pracovní doba, možnost navštěvovat osobní rozvoj s koučkou.
CEG jde rovněž s dobou a všemi možnými technickými prostředky zvyšuje efektivitu práce a činnosti, u kterých je to možné, automatizuje. Naopak na čem musí ještě CEG zapracovat, tak je komunikace na všech úrovních. Ideální by bylo, kdyby vedení jednou za čas představilo nějaký střednědobý či dlouhodobý plán, kam by měl CEG směřovat. Vedoucí pracovníci by zároveň měli mít v pravidelných intervalech meeting se svými pracovníky z týmu s cílem vzájemně si zformulovat zpětnou vazbu.
Uvítal bych také větší provázanost výkonu na finanční ohodnocení, tzn. častější poskytnutí nějaké pohyblivé složky mzdy za dobře odvedenou práci, třeba získání nějakého procenta z obratu, na kterém se zaměstnanec podílel. Tyto finanční odměny by zároveň měly mít předem jasně stanovená pravidla, za jakých je lze získat.
Měl jste někdy ze začátku obavy, že toho na vás bude hodně a vy třeba nebudete stíhat? Kolik máte aktuálně na starosti klientů?
Vzhledem k tomu, že jsem workoholik, tak mě tyto obavy minuly. Aktuálně jsem vedoucím mzdové účtárny a ve finanční účtárně pomáhám s dvěma velkými klienty.
Jakým způsobem se v CEG reguluje množství práce na jednoho člověka?
Regulace práce je vždy na osobní domluvě s jednotlivými zaměstnanci.
Byl někdy problém v tom, že klienti nedodali své doklady včas?
Ano, byl. U klientského účetnictví na to ale musí být člověk připravený. DPH a výplaty zkrátka nepočkají a stresové situace z důvodu časové tísně čas od času přijdou.
Jak funguje váš tým? V případě, když si nejste něčím jistý, můžete se obrátit právě na něj?
Tým ve mzdové účtárně je týmem snů. Kolegyně jsou samostatné a moc šikovné. Moc si jich vážím a když si nejsem něčím jistý, kdykoliv se na ně mohu obrátit a ony mi pomohou.
Pohled kolegy, který by měl na starost vaše první krůčky je vždy dobré znát dopředu. Je totiž mnoho situací, nástrah a problémů, které mohou potkat v životě každého z nás, čelit jim můžeme i společně s kolegy. Nebojte se, vše společně zvládneme. U nás máte vždy dveře otevřené! Nečekají některé z našich pozic i na vás? My věříme, že určitě ano!
06. 10. 2022
Comments