Podcast: Povinnosti okolo zaměstnávání I CEG
top of page
  • Obrázek autoraŠárka Pelikánová

Podcast SníDANĚ s Šárkou: Povinnosti okolo zaměstnávání

Aktualizováno: 25. 7. 2023


Jaké jsou základní, podstatné věci a povinnosti okolo zaměstnávání lidí ve firmě? Co dělá mzdový účetní a proč ho podnikatel potřebuje? Jak se vyhnout švarcsystému? Co kontroluje inspektorát práce a co se stane, pokud máte něco v nepořádku? 


V této epizodě se budu bavit s mými kolegy z Connect Economic Group – daňovým poradcem Tomášem Navrátilem a mzdovým specialistou Filipem Krejčím.


Tématem tohoto dílu je zaměstnávání lidí. 


Podcast si můžete poslechnout zde:


Poslouchejte naše podcasty a přihlaste se k odběru našich novinek!


O autorce:


Ing. Šárka Pelikánová

Jednatelka a daňová specialistka Connect Economic Group s.r.o.


Ing. Šárka Pelikánová je majitelkou účetní a daňové kanceláře Connect Economic Group s.r.o. Již více než 7 let poskytuje profesionální služby více než 200 klientům. Vzdělává podnikatelskou komunitu v rámci svého semináře Základy účetnictví a daní pro podnikatele.


Každý podnikatel čas od času potřebuje poradit v oblasti daní. Náš daňový tým je tvořen odborníky, kteří se v této oblasti neustále vzdělávají a jsou zároveň velmi lidští, tudíž dokážou všechny Vaše otázky zodpovědět velmi srozumitelně. Podívejte se na další informace a služby, které v rámci daňového poradenství našim klientům poskytujeme.


Jaké zazněly otázky?


Filipe, ty už dnes jako expert vzděláváš sám mzdové účetní, ale taky jsi sám vedl naše mzdové oddělení. Co všechno si tedy má podnikatel představit pod pojmem mzdový účetní? Co má vlastně mzdový účetní na starosti?


Filipe, začněme úplně od začátku- může zaměstnávat každý? Třeba i OSVČ? Nebo existují v rámci zaměstnávání nějaká omezení?


Kolik mě jako podnikatele vlastní stojí takový zaměstnanec?


A to je důvod, proč někteří upřednostňují spolupráci s dalšími dodavateli místo zaměstnávání. Tedy že spolupracovníci svoji práci fakturují v rámci svého OSVČ. V některých případech se tomu dá říkat i Schwarzsystém, ale rozhodně ne vždy. O tom už jsme se bavili v jednom z předešlých dílů s Tomášem, kdy jsme řešili vyvádění peněz z firmy, samozřejmě legální cestou. Prosím zopakuj Tome, jak to je s tím fakturováním jednatele nebo majitele společnosti vlastní firmě? Ono se vlastně mnoho z toho pak vztahuje i na spolupráci s dalšími dodavateli služeb.


Co všechno musím s ohledem na zaměstnávání lidí vést v patrnosti? Například, kde všude musím ty lidi registrovat? A může mi s tím někdo pomoci? (třeba mzdový účetní?)


Bavili jsme se o tom v 5.epizodě o kontrolách nejen z finančních úřadů. Ale přesto- jak to je s kontrolami? Chodí často? A případně jaké?


Tak dobře, už tedy zaměstnáváme, víme o těch základních povinnostech. Nevím tedy jak s ohledem na COVID, ale ještě před pár měsíci se firmy předháněly se zaměstnaneckými benefity. Tome, jak to s nimi je? Na co je potřeba dávat pozor z hlediska daní?


Filipe, častý dotaz na mém semináři základy účetnictví a daní- jaký je hlavní mezi DPP a DPČ? Tak jaký?


Je mzdové účetnictví náročná oblast? Je možné, aby se do toho někdo jednoduše a rychle vyplavil?


17. 09. 2020




bottom of page