• Šárka Pelikánová

Podcast SníDANĚ s Šárkou: Influenceři a daně: Týkají se jich také?

Aktualizováno: 23. 11.

Dnešní epizodu jsme společně s Ing. Tomášem Navrátilem, vedoucím daňového týmu u nás v CEG, věnovali influencerům, které mnoho z nás sleduje každý den. Jak je to ovšem z hlediska účetnictví a daní? Týkají se jich také?



Máte své oblíbené influencery stále po ruce v telefonech? Snažíte se uspět jakožto influencer a chcete mít vše v pořádku? Je opravdu nutné danit každou spolupráci? A jak to dělají ostatní? Pojďme se do tohoto aktuálního tématu společně ponořit.


Podcast si můžete poslechnout zde:


Apple: https://bit.ly/apple_snidane_s_sarkou_influenceri_a_dane_tykaji_se_jich_take


Spotify: https://bit.ly/apple_snidane_s_sarkou_influenceri_a_dane_tykaji_se_jich_take


Google: https://bit.ly/apple_snidane_s_sarkou_influenceri_a_dane_tykaji_se_jich_take


YouTube: https://bit.ly/apple_snidane_s_sarkou_influenceri_a_dane_tykaji_se_jich_take



Poslouchejte naše podcasty a přihlaste se k odběru našich novinek .


O autorce:


Ing. Šárka Pelikánová


Jednatelka a daňová specialistka Connect Economic Group s.r.o.


Šárka podporuje zvýšení finanční gramotnosti podnikatelů v ČR publikováním odborných článků nejen v médiích a v televizi. Vede naše oblíbené semináře Základy účetnictví a daní pro podnikatele. Ve 22 letech založila CEG a od té doby se věnuje jeho rozvoji. Má za sebou také pracovní zkušenosti z Japonska, kde působila jako analytik v investičním fondu a zároveň tam studovala v rámci MBA programu.


Vést účetnictví, je pro firmy a řadu podnikatelů zákonná povinnost. Pro náš tým odborníků je to ovšem každodenní práce a zároveň koníček. Jsme připraveni pomoci i Vám, ať už jste OSVČ nebo máte svou společnost a zaměstnance. Podívejte se na další informace a služby, které v rámci vedení účetnictví našim klientům poskytujeme.


Jaké otázky zazněly?


Musí mít influencer nějaké povolení na to provozovat tuto činnost?

Měl by influencer také zdaňovat své příjmy, které dostává za propagaci různých značek na sociálních sítích? Bude to případně zdaňovat jako příjmy z podnikání a nebo jako ostatní příjmy?

Co když získá influencer místo peněz nějaké zboží, které reklamuje. Napadá mě třeba, že za propagaci výživových doplňků bude získávat pravidelně tyto doplňky ve větším množství pro vlastní použití.


Může se i influencer stát plátcem DPH?

Nejsou známé nějaké případy, kdy se finanční úřad zaměřil na influencery a odvádění daní?


2. 11. 2022