• Šárka Pelikánová

Podcast SníDANĚ s Šárkou: Pivo a daně - Stanislav Bernard

Aktualizováno: 25. 10.

Stanislav Bernard je český podnikatel v oblasti pivovarnictví a médií. Je spolumajitel a ředitel pivovaru Bernard, a také spoluzřizovatelem Nadačního fondu proti korupci.


Jak proběhla privatizace pivovaru Bernard? Kde je potřeba v pivovarnictví nejvíce peněz? Jak se dějí změny v daních? Jakou má pivo trvanlivost? Proč je v zimě menší poptávka po pivě? Proč má Bernard tak dobrý marketing?


Podcast si můžete poslechnout zde:

Apple: http://bit.ly/apple_pivo_a_dane

Google: http://bit.ly/google_pivo_a_dane

Spotify: http://bit.ly/spotify_pivo_a_dane

Youtube: http://bit.ly/youtube_pivo_a_dane


Poslouchejte naše podcasty a přihlaste se k odběru našich novinek .


O AUTORCE:

Ing. Šárka Pelikánová je majitelkou účetní a daňové kanceláře Connect Economic Group s.r.o. Již více než 7 let poskytuje profesionální služby více než 200 klientům. Vzdělává podnikatelskou komunitu v rámci svého semináře Základy účetnictví a daní pro podnikatele.


Každý podnikatel čas od času potřebuje poradit v oblasti daní. Náš daňový tým je tvořen odborníky, kteří se v této oblasti neustále vzdělávají a jsou zároveň velmi lidští, tudíž dokážou všechny Vaše otázky zodpovědět velmi srozumitelně. Podívejte se na další informace a služby, které v rámci daňového poradenství našim klientům poskytujeme.


Jaké zazněly otázky?


Pivovar jste vydražil v rámci malé privatizace v roce 1991. Já privatizační proces znám jen z příběhů mého táty a z odborných knížek. Ale jaké to bylo opravdu prožít totální přeměnu společnosti, ekonomiky...?


Nakonec se Vám podařilo vydražit pivovar za více než 5ti násobek hodnoty. Co se tehdy odehrálo? Proč cena tak rapidně stoupla? Jak náročné bylo splatit takovou částku během pár let?


Kolik peněz stojí vybudovat pivovar? V čem se utopí po cestě největší množství peněz (technika, zásoby…)? Jak se finančně řídí pivovar? Co je potřeba sledovat?


V pivovarnictví nepodporujete pouze svůj Bernard, ale také dlouhodobě podporujete vznik malých nezávislých pivovarů v ČR. Proč si budujete vlastní konkurenci? Jaká je vize za tím?


V devadesátých letech jste se snažil prosadit snížení spotřební daně na pivo pro malé pivovary. Já rozumím, jak přijatou daňovou legislativu uplatňovat. Ale jaké to je lobbovat za snížení daní? Jak se to dělá?


Před pár lety jste zkoušel kandidovat na Senátora. Dnes tvrdíte, že jste politickou situací zklamán. Nezkusíte tedy vstup do politiky znovu?


Jste spoluzakladatelem Nadačního fondu proti korupci. Naplnil fond vaše očekávání?


Současná doba covidová Vám příliš nehraje do karet. Většina vaší produkce končí v sudech, které se stáčejí v dnes uzavřených podnicích. Jak na to jako pivovar reagujete? Musíte spíše rychle hasit požáry? A nebo je možné v této situaci přijít i s nějakým zajímavým řešením a třeba lehce produkt redefinovat?


Musím se přiznat- miluji marketing Bernarda! Jsem šílená fanynka a pokaždé se těším, s čím novým přijdete. Kdo se vám stará o marketing? Inicioval jste sám některé nápady na reklamy, nebo si necháváte radit od odborníků a následujete je? Kde na ty nápady chodíte?


15. 1. 2021